loading...
کربلایی سید امیرعلی سلیمانی
سیدامیرعلی سلیمانی بازدید : 1105 سه شنبه 1393/02/09 نظرات (0)

 

امشب که عزا گوشه ی گودال به پا شد

یک مادر و یک خواهر محزون به نوا شد

یکی گفت بنیه یکی گفت اخیه

میگفت که ای مادر امان از دل زینب

آه ای بدن بی سر امان از دل زینب

یکی گفت بنیه یکی گفت اخیه

(خوانده شده توسط مهدی میرداماد)

 

با لب عطشان،خسته در میدان،هزار و یك غم داری

رأس تو بر نی،میكند ره طی،زگیسو پرچم داری

تویی تویی، ذكر لب جن و ملك

ثمره ی باغ فدك

یا لیتناكنامعك

حسین من، آقام آقام آقام حسین من(3)

دارد از ایمان،باغ دلهامان،شكوفه های احساس

میرویم هرشب،با دل زینب،كنار كف العباس

ضریح تو، از باغ گل زیباتره

از عاشقا دل میبره

مهد دعای اصغره

حسین حسین حسین

عباس من آقام آقام آقام عباس من

درمناجاتی،باب حاجاتی،مگر به این شك داری

از چه ای سقا،با قد رعنا، تو قبر كوچك داری

دلم میخواد، به كربلای تو برم

بیام كنار اون حرم

تو سرداب تو جون بدم

اباالفضل،اباالفضل...

تیغ تو خوش بود،حرمله كُش بود،اگر به میدان بودی

چشم تو حالا،خفته در صحرا،امید طفلان بودی

برادرم در خاك و خون نشسته ای

پشت مرا شكسته ای،زخم سرت نبسته ای

اباالفضل،اباالفضل...

 

(خوانده شده توسط مهدی سلحشور)

عزیز فاطمه، واویلا واویلا(3)

شهید علقمه، واویلا واویلا(3)

جز من کسی ندیده، واویلا واویلا

یاس  زتن بریده ،واویلا واویلا

خونین به خاک صحرا ، واویلا واویلا

 دست زتن بریده ، واویلا واویلا

جز من کسی ندیده ، واویلا واویلا

 گل های پرپرش را ، واویلا واویلا

در زیر سم مرکب ، واویلا واویلا

 نعش برادرش را ، واویلا واویلا

عزیز فاطمه ، واویلا واویلا

شهید علقمه ، واویلا واویلا

حسین برادرم ، واویلا واویلا

حسین تاج سرم ، واویلا واویلا

 غریب مادرم ، واویلا واویلا

جز من کسی ندیده ، واویلا واویلا

 گلی که تشنه باشد ، واویلا واویلا

آبش زنوک تیغ و ، واویلا واویلا

 شمشیر و دشنه باشد ، واویلا واویلا

جز من کسی ندیده ، واویلا واویلا

اسبی که نیزه روب است ، واویلا واویلا

از داغ صاحب خود ، واویلا واویلا

 سر بر زمین بکوبد ، واویلا واویلا

عزیز برادرم ، واویلا واویلا

عزیز مادرم ، واویلا واویلا

غریب مادرم ، واویلا واویلا

حسین سرت کجاست ، واویلا واویلا

جز من کسی برادر ، واویلا واویلا

با چشم خود ببیند ، واویلا واویلا

 در دست باغبانش ، واویلا واویلا

گل چین گلی بچیند ، واویلا واویلا

جز من کسی ندیده ، واویلا واویلا

 از جوجه سر بریدن ، واویلا واویلا

مهمان کنار دریا ، واویلا واویلا

 لب تشنه سر بریدن ، واویلا واویلا

جز من کسی ندیده ، واویلا واویلا

تا شعله بر فروزد، واویلا واویلا

طفلی كنار خیمه، واویلا واویلا

دامان او بسوزد، واویلا واویلا

جز من کسی ندیده ، واویلا واویلا

پیكر پاره پاره، واویلا واویلا

عطشان به نوك نیزه، واویلا واویلا

هجده مه و ستاره، واویلا واویلا

جز من کسی ندیده ، واویلا واویلا

سیلی و گوش پاره، واویلا واویلا

در كربلا و یثرب، واویلا واویلا

بشكسته گوشواره، واویلا واویلا

جز من کسی ندیده ، واویلا واویلا

با گریه آنچه دیدم، واویلا واویلا

دنبال نیزه داران، واویلا واویلا

در كوچه ها دویدم، واویلا واویلا

سری به نیزه بلند است،در برابر زینب

خدا كند كه نباشد،سر برادر زینب

واویلا واویلا

عزیز برادرم، واویلا واویلا

ببین من زینبم، واویلا واویلا

فدای دست تو، واویلا واویلا

نگاه مست تو، واویلا واویلا

به خاك افتاده ای، واویلا واویلا

عزیز یار حسین، واویلا واویلا

علمدار حسین، واویلا واویلا

واویلا واویلا

صلی الله علی الباكین علی الحسین

(خوانده شده توسط محمدکریمی)

 

غریب حسین ، غریب حسین ، غریب حسین

اگه حسین ما نبود عشق این همه زیبا نبود

چیزی به اسم عاشقی تو سینه ی دنیا نبود

بدون ذکر تو حسین زندگیمون جهنمه

خودت که بهتر میدونی مستیه ما کحرمه

یا لیتنا کنا معک ، یا لیتنا کنا معک

صفا و مروه دیده ام ، گرد حرم دویده ام

هیچ کجا برای من کرببلا نمی شود

 

(خوانده شده توسط مهدی میرداماد)

قسماً بالله داحی  الأرض خلاق السماوات وبما جاء به جبریل من وحیاً وآیات
أُنادی بکرامة ؛ إلى یوم القیامة ، سأذوق الموت بالعز ولا للذُلِ هیهات
اگر از خنجر خونریز ؛ لب تشنه ببرند سرم را
اگراز تیغ شکافند ؛ در این عرصه خونین جگرم را
اگر از تیر سه شعبه ؛ بدهند آب عوض شیر ؛ گل نو ثمرم را
اگر از داغ برادر ؛ شکند خصم ستمگر ، کمرم را
قتیل العبرات ؛ أسیر الکربات
أوهل تُکتب أحزانیه فی الطف بحبر ودوات
أبداً فالحزنُ لا یکتبوا إلا بالدموع الجاریات
اگر از چهار طرف ؛ خصم زند بر جگرم تیر
اگر آید به سرو کتفو تنم ؛ ضربت شمشیر
اگر از سنگ شود ؛ غرق به خون روی منیرم
اگر آتش عوض آب ؛ دهد خصم شریرم
اگر از داغ پسر سوزم و ؛ صد بار بمیرم
ظلمونی ؛ قتلونی ؛ وتناسو من أنا
صارت الآلام فی أرض الأسالی وطنا
کُل ما مرَ على الکوّن مِن الأحزانی قد مرَ هُنا
بخدایی که مرا خواسته با پیکرصد چاک ببیند
به تنم زخم دو صد نیزه وشمشیر نشیند
به ستمگرندهم دستمو ذلت نپذیرم
اگر آرند به جنگم همه اهل زمین را و سما را
مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم
منم و عهد الستم
نگسستم نه شکستم بخدا غیر خدا را نپرستم
بخدا من پسر شیر خدا و پسر فاطمه هستم
عربیونً علوینً قرشینّ شجری ؛ أُحدیون بدریونّ فاطمیونّ قَمری
همه ی دار و ندارم ؛ همه هفتاد و دو یارم ؛ به فداى ره جانان
منم و سرخى رویم ؛ منو و خون گلویم ؛ منم و حنجره عطشان
منم و داغ جوانان ؛ منم و خاک بیابان ؛ منم و سم ستوران
أنا للهادی حبیبونّ ؛ وفی الطف غریبونّ
وسلیبونّ وتریبونّ وعجیبونّ أن أذوق الموت ضامی
فمن عنی یحامی وشیبی لا خضیبوا
منو رگهای بریده منم و قلب دریده
منم و طفل صغیرم منم و کودک شیرم
منم ودخت اسیرم منم و حی قدیرم
أوهُلّ یعبدُ ربّ الکوّن فَوقَ الأرض مثلی ؛ فأنا المحرابُ مَن جاءَ بهِ السیفُ یُصلی
لِما یُقتلوا طفلی و تُسبا کُل أهلی ؛ لِِما یُقطعوا نحری و لِما أُقتلوا ذامی و بجنبی ماءُ نهری
منم و زخم فراوان منم و آیه قرآن
منم و زخم زبانها منم وتیغ سنانها
همه آیید و ببینید مقام وشرفُ عزت مارا
مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم
وهنا الکُل یرا ؛ ما بی حالی قد جرا ؛
أویرضى المصّطفى خیر الورى ؛ أی مرسومٍ حسیناٍ أغفرا
بخدا و برسول به علی ابن ابیطالب وزهراى بتول
وشقیق المجتبى فحل الفحول ؛ لا أخی کیف بهِ  ؛ إن راء الخیّل على صدر تجوّل
به هفتاد و دو یارم به حبیبم به زهیرم به طُرمّاح و به جُون و وهب پاک سرشتم
بجلال و شرف عابس وعباس به عثمان و به جعفر
به شهیدان عقیل و به خلوص دل عبد الله و قاسم
به علی اکبر و داغش به علی اصغر و خونش
یلطمُ البدر على الصدرُحزیناً بالیدین
ودموعّ منه تجری کاللجین وینادی بحدادی
وهو مکسور الفؤادی یا عمادی یا مرادی یا حبیبی یا حسین
مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم
به گل یاس مدینه به رقیه به سَکینه
به دل سوخته ی زینب کبری و دو فرزند شهیدش
به لب تشنه اطفال صغیرم به تن خسته سجاد عزیزم
من از این قوم ستمگر نگریزم نکنم بیعت و با خصم ستمگر بستیزم
سر من بر سرنی راه خدا گوید با دوست سخن گوید
گردد هدف سنگ خورد چون نبینم بخدا غیر خدا را
مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم
بنبیاً عربیاً ورسولًٍ مدنی وأخیه أسد الله المسمی بعلی و بزهراء بتولٍ
و به أم ٍولدتها و بسبطیه و شبلیه هما نجل زکی
و بسجاد و بالباقرِ والصادقِ حقا و بموسى و علیاٍ وتقیاٍ ونقی
وبذلعسکر والحجتةّ القائمِ بالحق الذی یضربُ بالسیف لحکماٍ أزلی
بمحمد ومحمد بعلیاٍ وعلی
مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم مظلوم حسین جانم

 

(خوانده شده توسط نزار قطری)

می رود حسین سوی قربانگاه             وا محمدا یا رسول الله 2

کربلا شده دشت خون یا رب              می کند وداع با حسین زینب

می رود حسین سوی قربانگاه             وا محمدا یا رسول الله 2

زینب آمده روبروی او                     بوسه می زند بر گلوی او

خون فشان گشته چشم آل الله              وا محمدا یا رسول الله 2

مهلاً حسین قدری آهسته                            چون سکینه راه تو بربسته

کن نظاره این سوز  آهش را                       غرقه بوسه کن روی ماهش را

اشک او گردیده بر تو سوی میدان                 گیرم ای حسین بر سرت قرآن

جان خواهرت می رسد بر لب            بی تو یا اخا ، بی تو یا اخا

می رود حسین سوی قربانگاه

          وا محمدا یا رسول الله

                                                «من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

شد شه دين وارد دشت بلا          كرده مخاطب به سپاه دغا          گفت كه اي زاده آل زنا

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

جدّ من تشنه جگر مصطفي ست        باب كبارم علي مرتضي ست       نام برادر حسن مجتبي ست

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

 من به شما منتصبم اي عرب       هاشمي اليد و قريشي نسب        جدّ من است احمد اُمّي لقب

سبط رسول دو سرا نيستم

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

چيست گناه من دور از وطن        جعفر طيّار بود عمّ من         حمزه شير آژن لشگر شكن

آيه تطهير بود شأن من 

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

پنج پيمبركه خدا برگزيد        خوانده صفاتش به كلام مجيد         داده خبر بهر سياه وسفيد

وارث ايشان منم اي پرعنيد

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم» 

سوره ياسين بودشأن ما          كوكب درّي علي الانتها           شدسد حالست بما هل اتي

شمس هدي بدر دجي نيستم    

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

شرمي ايا فرقه دور از صواب             واهمه از يوم ليوم الحساب             از پي قتلم همه داريد شتاب

انفسكم خوانده خدا در كتاب          من مگر از انفسها نيستم

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

 اي سپه كوفه واي اهل شام             بهرچه داريد به من ازدحام            ازپي قتلم همه داريد حسام

من مگراي فرقه بي ننگ ونام           بنده درگاه خدا نيستم

 «من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

 من نه خودم آمدم اندر عراق       بس كه نوشتيد بمن جفت طاق       نامه كه شرحش همه با اشتياق

من كه ايا قوم سراسر نفاق       غافل از اين مكر شما نيستم 

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»   

گرچه شما را نبود عار و ننگ          چيست گناهم كه نمائيد جنگ          برمن دلخسته نگيريد تنگ

راهي دهيدم كه رَوَم در فرنگ            طالب اين دار فنا نيستم       

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»   

عهد شما گرچه نباشد وفا               مكر شما نيست به پيشم خفا              كس ننموده است به مهمان جفا

سبط علي شيـر خــدا نيستم 

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

گوش بداريد ايا كوفيان        ناله واالعطش از كودكان      برده اين ناله ز كون و مكان

قطره آبي بدهيد اين زمان       منكر احكام خدا نيستم

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم» 

تشنه لب اصحاب من تشنه كام     بي سبب اين دشت شدند قتل عام      آب فرات از چه بمن شد حرام

ارث من است ازطرف مهرِمام       من خَلَف خيرالنساء نيستم

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

خون من آخر ز چه رو شد حلال              دست بداريد ز جنگ و جدال           كوه و بيابان بروم با عيال

از چه اَيا طايفه بد مجال        منكر بر عرض و سَما نيستم           

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

بهر يزيد آن سگ ملعون سيَر      رفته ايد يك يك همه از دين به در       جمله معذّب به عذاب سِقَر

من كه مزاحم به شما نيستم

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

كن نظر اي تشنه لب كربلا       بر رخ فياض به غم مبتلا     من مگر اي منبع جود و سخا

ذاكرو مدّاح شما نيستم

«من مگر از آل عبا نيستم      زینت جنّات علاء نيستم»

                                                                ***************

یا حسین غریب مادر                        تویی ارباب دل من

 

یه گوشه چشمتو بسه                    واسه حل مشکل من

 

یه روزی میاد آقا جون                       که منم سگ تو باشم

 

چشامو موقع مرگم                          زیر پات گذاشته باشم

 

آقامن خودم میدونم                         لایق این حرفا نیستم

 

اما از شما چه پنهون                        از اهل زمونه هستم

 

دل من عاشق می مونه                   دائم از شما می خونه

 

منو میشناسی آقاجون                     من همونم اون دیوونه

 

تموم مردم دنیا                               ما رو می خونن دیوونه

 

آره ما دیوونه هستیم                        بیخیال این زمونه

 

تا وقتی عشق تو باشه                     اینا حرفه و بهونه

 

از عشق تو هلاکم                           این خطم اینم نشونه

 

می شنوم صدای پاتو                        رو زمین قدم میزاری

 

صدای رقیه میاد                            عمو جان کی آب میاری

 

یل کربلا ابالفضل                              قربون اون قد و بالات

 

فدای چشای نازت                           فدای خشکی لبهات

(خوانده شده توسط مهدی میرداماد و محمود کریمی)

یاس می گوید حسیناحساس می گوید حسین (2)
ساقیلبتشنگانعباسمی گویدحسین (2)
مستمی گوید حسین سرمستمی گویدحسین (2)
ساقیکرببلا تاهست می گویدحسین
تیر می گوید حسین شمشیرمی گوید حسین (2)
کودکلبتشنهبیشیرمی گویدحسین
آب می گوید حسین مهتاب می گوید حسین
زادهام البنینبی تاب می گوید حسین
لاله می گوید حسین آلاله می گوید حسین (2)
ساقی اهل حرم با ناله می گوید حسین
فاطمه گوید حسین هم علقمه گوید حسین (2)
خشکِ لب عباس در هر زمزمه گوید حسین
دیده می گوید حسین غم دیده می گوید حسین (2)
پور حیدر با کف ببریده می گوید حسین
باده می گوید حسین سجاده می گوید حسین
دست من از تن جدا افتاده می گوید حسین
/
آسمان گوید حسین هم کهکشان گوید حسین /
/
دیده گریان حضرت صاحب زمان گوید حسین /
خاک می گوید حسین افلاک می گوید حسین
پاره مشک ساقی غمناک می گوید حسین
جان می گوید حسین بی جان می گوید حسین (2)
ساقی غمدیده لب تشنگان گوید حسین
دین می گوید حسین آئین می گوید حسین
تیر خورده دیده ای حق بین می گوید حسین
اشک من گوید حسین این مشک من گوید حسین
در غم او دیدهپُر اشک من گوید حسین
جان می گوید حسین ایمان می گوید حسین
تیر خورده غرق خون چشمان من گوید حسین

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
seyed.soleimani79@gmail.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 59
  • کل نظرات : 12
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 81
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 146
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 1,300
  • بازدید کلی : 42,674
  • کدهای اختصاصی

    Flash Required

    Flash is required to view this media. Download Here.